Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Platón, Komenský a klasická německá pedagogika – andragogické implikace

Tytuł:
Platón, Komenský a klasická německá pedagogika – andragogické implikace
Plato, Comenius And Classical German Pedagogy – Andragogical Implications
Autorzy:
Beneš, Milan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2549145.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Tematy:
pedagogy
andragogy
general education
self-education
paidea
pansophy
didactic
formal
non-formal and informal learning
Pedagogika
andragogika
všeobecné vzdělávání
sebevzdělávání
Pansofie
didaktika
formální
neformální a informální učení
Źródło:
Polonia Journal; 2021, 13; 151-162
2083-3121
Język:
czeski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Throughout history, several philosophies of upbringing and education theory have arisen aiming to bring into fruition. the mission of man to be a man However, these theories were established on the fact that general, versatile, and uniform education of all will prepare the individual to later fulfilment of his/her life goals in personal, civilian and professional life. The most influential one of them comes from Plato, Comenius and classical German pedagogy. Then, there arises one problem for andragogy. Is it possible at all and what tasks does it have as pedagogy passes an already developed individual to life?

V průběhu dějin vzniklo několik filozofií výchovy a teorií vzdělávání, které se kladly za cíl, uskutečnit poslání člověka být člověkem. Přitom vycházely z toho, že všeobecné, všestranné a jednotné vzdělávání všech připraví jedince na pozdější plnění jeho životních rolí v osobním, občanském a profesním životě. Nejvlivnější z nich pochází od Platóna, Komenského a z německé klasické pedagogiky. Pro andragogiku pak vzniká jeden problém. Je vůbec možná, a jaké má úkoly, když pedagogika předává životu již plně rozvinutého jedince.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies