Wraz z pierwszym stopniem reformy kolejnictwa, stosownie do dyrektywy Unii Europejskiej nr 91/440 umożliwiony zosta? swobodny dostęp do sieci DB AG dla podmiotów trzecich. Od tej pory przedsiębiorstwa komunikacji kolejowej (EVU), które otrzymały zezwolenia mogą, uiszczając opłatę za użytkowanie trasy, prowadzić pociągi po sieci kolejowej DB AG. W następstwie reformy, szczególnie w ruchu regionalnym, rozwinęła się ożywiona konkurencja. Zarówno rząd federalny, jak i kraje związkowe, zachęcone pieniędzmi za źródła OPNV (publiczny regionalny transport pasażerski), mogły występować w roli zamawiającego usługi komunikacyjne i wpływać stymulująco na rozwój usług w tym sektorze komunikacji regionalnej. Po sześciu latach wszędzie jeżdżą już nowoczesne pojazdy, należące zarówno do DB AG, jak i do różnych regionalnych kolei, i to przy bardzo napiętym rozkładzie jazdy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00