In 2018, after 1.5 year vacatio legis, new PKP PLK technical
standards are becoming effective. The reason to implement new
standards is to increase the maximum speed on the Central Trunk
Line (CMK) for „Pendolino” trains up to 250 km/h. Currently, trains
achieve the maximum speed of 200 km/h. This improvement requires careful examination of all system elements, especially the
interaction of the rolling stock with the infrastructure, including
the superstructure. Railway turnout is a particularly sensitive element
of infrastructure as it contains movable elements. Trains going straight should pass a turnout with no need to slow down. Therefore, the maximum speed on a given line is 250 km/h, the speed on turnout main line should also be 250 km/h. We then use
the full potential of the line.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00