Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Korzyści ekonomiczne budowy transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T

Tytuł:
Korzyści ekonomiczne budowy transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T
Economic benefits of implementation of the TEN-T
Autorzy:
Ziółkowska, K.
Abramowicz, A.
Abramowicz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/253904.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
transeuropejska sieć transportowa
TEN-T
transport
Trans-European transport network
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 7-8; 14-19
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie oceny kosztów braku realizacji sieci TEN-T. W artykule zostały omówione badania i analizy przeprowadzone przez Fraunhofer Institut für System und Innovationsforschung (ISI), stanowiące próbę przeprowadzenia ilościowej oceny kosztów zaniechania budowy transeuropejskiej sieci transportu TEN-T przed 2030 r. [2]. Badania skupiają się na bazowej sieci TEN-T, określonej przez nowe wytyczne z 2013 r. (Regulacje EU 1315/2013) i nowe zasady finansowania, określone w rozporządzeniu ustanawiającym instrument „Łącząc Europę” (CEF) [7, 11]. Europejski Scenariusz Odniesienia zakłada, że wprowadzenie bazowej sieci TEN-T zostanie zakończone przed 2030 r. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Fraunhofer Institut für System und Innovationsforschung; poddano w nich ocenie 3 scenariusze niezakończenia budowy sieci bazowej TEN-T do 2030 r. Te scenariusze zostały porównane ze Scenariuszem Odniesienia. Ocena scenariuszy skupiła się na skutkach gospodarczych, a w szczególności na konsekwencji dla produktu krajowego brutto (PKB) oraz zatrudnienia.

Providing an assessment of costs of non-implementation of TENT is the article main aim. Conducted in Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research f/S/J Research analyses and innovation were made to conduct the quantitative assessment of the costs of not leading TEN-T networks before 2030 [1]. The study focused on core TEN-T network defied by the new guidelines of2013 (the Regulations EU 1315/2013), and new financing rules down by the Foundation for the Connecting Europe Facility (CEF) [2]. Because, the European reference scenario assumes that the introduction of core TEN-T network will be completed before 2030, this study presents the research of three scenarios in which the core TEN-T network would not be Mshed before 2030. In fact, interruption of TEN-T construction before 2015 was assumed. These scenarios were compared with the Reference Scenario. Rating scenarios focused on broader economic consequences, particulary the consequences for GDP and employment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies