Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój konstrukcji pociągów TGV

Tytuł:
Rozwój konstrukcji pociągów TGV
Development of TGV trains technology
Autorzy:
Harassek, A.
Rabsztyn, M.
Raczyński, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/253619.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
AGV
kolej dużych prędkości
rozwój kolei
TGV
high speed railway
railway development
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2006, 10; 40-47
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We werześniu 2006 r. minęło 25 lat od rozpoczęcia handlowej eksploatacji pierwszych europejskich pociągów dużych prędkości TGV. Koncepcja techniczna tych pociągów: wykorzystanie dwóch jednostek napędowych na ich końcach oraz zestawu wagonów dla pasażerów opartych na wspólnych wózkach okazała się udana i od samego początku nie ulegała zasadniczym zmianom. Dopiero w ostatnich latach w związku z rozwojem technologii napędu i układów przekształtnikowych rozpoczęły się testy pociągu AGV z napędem rozłożonym w poszczególnych wagonach. W artykule przedstawiony jest rozwój konstrukcji pociągów w kolejnych ich seriach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies