Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of the type of a contaminant on electric resistance of treated track balast

Tytuł:
Impact of the type of a contaminant on electric resistance of treated track balast
Wpływ rodzaju substancji zanieczyszczającej podsypkę tłuczniową na rezystancję elektryczną obwodów torowych
Autorzy:
Trykoz, L.
Bagiyanc, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/253598.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
gravel
mineral fertilizer
resistance
track circuit
train delay
żwir
nawóz mineralny
rezystancja
obwód torowy
opóźnienia pociągu
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2016, 6; 38-40
1232-3829
2543-5728
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with an impact of the type of a contaminant in track ballast on the value of its electric resistance. The authors propose to treat crushed stone with organic materials before laying it down onto the track to decrease the sticking of contaminants to the ballast layer. The study has determined that electric resistance changes according to the type of coating on crushed stone grains and the type of mineral fertilizers transported by rail. Such coating can be proposed for treating clean crushed stone before laying it down onto the track during repair periods in order to extend the life cycle of a ballast layer, prevent its adhesion contamination and eliminate the erroneous occupancy of track circuit.

W artykule rozpatrzono wpływ rodzaju zanieczyszczenia żwiru balastowego na wielkość jego rezystancji. Zaproponowano dla zmniejszenia przylepiania się zanieczyszczeń do warstwy balastowej obrabiać żwir przed układaniem do drogi kolejowej materiałami organicznymi. Ustalono, ze rezystancja zmienia się w zależności od rodzaju pokrycia na ziarnkach żwiru i od rodzaju nawozów mineralnych, jakie są transportowane koleją. Takie pokrycie może być zaproponowano dla obróbki czystego żwiru przed jego układaniem do drogi kolejowej podczas remontów dla przedłużenia terminów eksploatacji warstwy balastowej, uprzedzenia adgezyjnego zabrudzenia i likwidacji wypadków błędnej pracy obwodu torowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies