Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lokalizacja centrów logistycznych a regionalna polityka przestrzenna. Przypadek Świebodzina w województwie lubuskim

Tytuł:
Lokalizacja centrów logistycznych a regionalna polityka przestrzenna. Przypadek Świebodzina w województwie lubuskim
The location of logistics centers and regional spatial policy. The case study of Swiebodzin lubuskie voivodenship
Autorzy:
Bazan-Krzywoszańska, A.
Łączak, A.
Mrówczyńska, M.
Skiba, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/253554.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
centrum multimodalne
polityka przestrzenna
multimodal center
spatial policy
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 12; 99-104, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł ma charakter interdyscyplinarny. Podjęto w nim próbę krytycznej oceny wpływu polityki regionalnej na lokalizację centrów multimodalnych. Przy czym swobodę polityki regionalnej przeanalizowano w oparciu o obowiązujące w Polsce warunki prawne, gospodarczo-ekonomiczne i polityczne. Centrum logistyczne może wywierać znaczący wpływ na rynek pracy, wielkość i rodzaj nowych inwestycji gospodarczych oraz na środowisko naturalne. Rozwój gospodarczy regionu może zależeć od centrum logistycznego, które w zamierzeniach usprawnia transport towarowy, obniża koszty jego funkcjonowania i skraca czas dostaw. Opracowanie to zawiera przegląd dokumentów politycznych i planistycznych od poziomu lokalnego, poprzez region-województwo do krajowego, w kontekście rozwoju przestrzennego Świebodzina. Badanie dowodzi, że długofalowe planowane przestrzenne w odniesieniu do centrum logistycznego, multimodalnego w Świebodzinie nie zostało wdrożone w dużej mierze z uwagi na brak politycznej interwencji.

In this interdisciplinary article, authors attempts to critically evaluate the impact of the regional policy on the location of multimodal centers. Freedom of the regional policy has been analyzed in accordance with applicable Polish legal, economic and political conditions. The logistics center can have a significant impact on the labor market, the size and type of new investment and the natural environment. The economic development of the region may depend on the logistics center, which plans streamlines freight, reduces the operation cost and shortens the time of delivery. This paper provides an overview of the policy and planning documents from the local, through region to the national level in the context of Świebodzin spatial development. The study shows that longterm spatial planning in relation to the logistics and multimodal center in Świebodzin has been not largely implemented, because of the lack of political intervention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies