Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza symulacyjna wielkości przewozów dla kolei dużych prędkości w Polsce

Tytuł:
Analiza symulacyjna wielkości przewozów dla kolei dużych prędkości w Polsce
Simulation analysis of the size of high speed railway in Poland
Autorzy:
Szarata, A.
Raczyński, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/253485.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
kolej dużych prędkości
transport kolejowy
Polska
przewozy pasażerskie
high speed train
railway transport
Polska
passenger transport
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2017, 6; 32-36
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono metodykę prognozowania przewozów pasażerskich zastosowana dla systemu kolei dużych prędkości w Polsce i w relacjach międzynarodowych do Berlina i Pragi. Analizy te są podstawą do porównaniu spodziewanych kosztów i korzyści. Korzyści w inwestycjach transportowych wynikają przede wszystkim z przychodów z działalności przewozowej. Przyjęta metodyka i wybór narzędzi dla prognoz przewozowych mają kluczowe znaczenie dla oceny efektywności inwestycji i możliwości jej sfinansowania ze środków unijnych. Na potrzeby analiz wykonany został schematyczny model uwzględniający miasta, w których przewidziano zatrzymywanie się pociągów dużej prędkości na liniach dużej prędkości oraz uwzględniono obszary ciążeń, z których możliwym będzie podróżowanie tymi pociągami poprzez łatwy dojazd do tych linii. Wykonane analizy wykazały efektywność planowanych inwestycji wynikającą z prognozowania dostatecznie dużej ilości pasażerów mogących skorzystać z nowej jakości usługi przewozowej.

In the article a methodology of forecasting passenger transports used for the high speed railway system in Poland and in international connections to Berlin and Prague was described. These analyses are a base for comparing expected costs and benefits. Benefits in transport investments result mainly from the income from transit activity. Accepted methodology and tools choice for transit forecasts have a key importance for the evaluation of the investment effectiveness and possibility of its financing from EU funds. For the purposes of analyses a schematic model taking into account cities, where stopping the high speed trains on the high speed railway lines was predicted and catchment area was included, from which travelling by these trains thanks to easy connection to these lines will be possible were taken into account. Performed analyses showed effectiveness of planned investments resulting from projecting sufficient amount of passengers being able to use the new quality of transport service.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies