Pierwsza koncepcja budowy linii kolejowej łączącej Zawiercie z Warszawą przez Opoczno pochodzi z 1923 r., a jej autorem był profesor Aleksander Wasiutyński. Ciekawostką jest fakt, że w końcu 1924 r. zostały wydane koncesje na budowę i eksploatację kilku kolei żelaznych użytku publicznego. Była wśród nich koncesja udzielona firmie "Tri" Towarzystwo Robót Inżynieryjnych w Poznaniu, inż. O. Sztelmachowskiemu, W. Jakubowskiemu, B. Walkiewiczowi oraz firmom "Societe Generale d'Enterprises" i "Schneider et C-o" w Paryżu na koleje normalnotorowe Kalety-Herby-Wieluń-Inowrocław z odnogą z Wielunia do Podzamcza, Chorzów-Wojnowice-Łask wraz z odnogami Ciechomice-Płock-Brodnica, Wojnowice-Opoczno-Warszawa, południową wewnętrzną obwodową linię węzła warszawskiego.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00