Historyczne uwarunkowania tworzenia systemów kolejowych na świecie (2). Pokonywanie barier terenowych Historical legacy in the form and performance of railway networks. (2) Overcoming terrain barriers
W niniejszej części cyklu dokonaliśmy wyboru najważniejszych,
naszym zdaniem, faktów związanych z kształtowaniem sieci
kolejowej przez przeszkody geograficzne w postaci gór, rzek i,
coraz częściej, innych akwenów – takich jak zatoki. Istotnym
spostrzeżeniem z analizy przedmiotu może być to, że mimo
ogromnego postępu technicznego, który otworzył niemal nieograniczone możliwości budowy linii w dowolnym kierunku
i formie, przeszkody wynikające z ukształtowania terenu mogą
wciąż stanowić istotną barierę dla konkurencyjności kolei nawet
w najbogatszych państwach świata.
In this part of articles on the genesis of present railway networks
we have made a selection of most important facts associated with
building or rail networks across gegraphical barriers such as mountains, rivers and, which becomes increasingly common, lakes and coastal waters. Key conclusion is that despite enormous technological progress in contruction of lines of almost every speed level, waters and contours can still remain serious obstacles in railway competitiveness even in the most affluent economies?
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00