Tytuł pozycji:
Problemy widoczności nieoświetlonych przeszkód w ruchu drogowym część II
- Tytuł:
-
Problemy widoczności nieoświetlonych przeszkód w ruchu drogowym część II
Problems of the visibility of unlit obstacles to the road traffic part II
- Autorzy:
-
Aleksandrowicz, P.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/252488.pdf
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
- Źródło:
-
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 12; 2227-2232, CD
1232-3829
2543-5728
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące problemów widoczności nieoświetlonych przeszkód w światłach mijania pojazdu. Rozpoznanie przeszkody w warunkach jazdy nocnej związane jest tak zmożliwością uniknięcia wypadku jak również zmniejszenia jego skutków. Ruch przeszkody wpływa na zmniejszenie odległości z jakiej kierujący podczas jazdy w nocy może rozpoznać taką przeszkodę w światłach mijania i jest ona znacznie krótsza od powszechnie przyjmowanej długości zasięgu świateł mijania. Przeprowadzone analizy i badania potwierdzają bezspornie, że używanie przez pieszych sprawnych urządzeń odblaskowych przyczynia się do poprawy
bezpieczeństwa. Prezentowane w artykule rezultaty obliczeń oraz wizualizacje symulacji mogą stanowić elementy kampanii edukacyjnych oraz działań w kierunku poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także kształtowania właściwych postaw w szczególności pieszych oraz rowerzystów.
In the article chosen issues concerning problems of the visibility of unlit obstacles to dipped headlights of the vehicle were presented. Recognizing the obstacle to conditions of the night ride is connected this way with the possibility of avoiding an accident as well as cushioning his effects. The move of the obstacle influences the reduction of the distance from which the driver during the ride at night can recognize such an obstacle to dipped headlights and it is much shorter than the universally accepted length of the reach of dimmers. Conducted analyses and examinations are confirming indisputably that using by pedestrians fluorescent devices in working order is contributing to the improvement in the safety. Results presented in the article of calcula-tions and visualisations of the simulation can constitute elements of action for the improvement in the safety of the road traffic.