Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wskaźnikowe ujęcie przyrostu umiejętności kierowcy

Tytuł:
Wskaźnikowe ujęcie przyrostu umiejętności kierowcy
Indicator approach to the drivers gain skills
Autorzy:
Kamińska, J.
Chalfen, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/252460.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
wskaźnik umiejętności kierowcy
WUK
doskonalenie techniki jazdy
driving skills rate
improving driving techniques
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2013, 10; 675-681, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono propozycję wskaźnikowego ujęcia zagadnienia oceny przyrostu umiejętności kierowcy w wyniku przebytego szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy. Na podstawie parametrów jakości jazdy takich jak: czas przejazdu trasy testowej, liczba popełnionych błędów różnego rodzaju, mierzonych przed oraz po szkoleniu, zaproponowano przekształcenie wielowymiarowej przestrzeni wyników w dwuwymiarową przestrzeń wskaźnika umiejętności oraz przyrostu umiejętności kierowcy. Tradycyjnie stosowane wskaźniki poprawy umiejętności typu bezwzględne lub względne skrócenie czasu przejazdu są mocno skorelowane z czasem pierwszego przejazdu i w związku z tym nie mogą być podstawą do obiektywnej oceny poziomu szkolenia. Proponowane w artykule wskaźniki uwzględniają fakt, że uzyskanie znaczącej poprawy wyników podczas treningu zależy nie tylko od poziomu szkolenia, ale także od początkowych umiejętności kierowcy. Opracowane wskaźniki pozwalają obiektywnie porównywać zarówno stopień umiejętności kierowcy przed szkoleniem jak i jej przyrost w efekcie przebytego treningu. Wskaźnikowa ocena efektów szkolenia jednego kierowcy rozszerzona na wieloosobową populację kierowców może być podstawą do oceny jakości samego kursu. Z kolei porównanie jakości szkoleń w funkcji czasu będzie podstawą do określenia dynamiki ich poprawy. Opracowaną metodykę oceny wykorzystano do analizy skuteczności szkoleń przeprowadzonych na populacji 212 kierowców w pierwszej połowie 2012 r. przez Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Rakietowa.

In the paper a new indicator to evaluation of the effectiveness of training vehicles drivers was presented. Based on the number of mistakes made by the driver during driving route set test before and after the training and the time to overcome this route, authors proposed a driving skills rate. Described in the paper methodology was used to analysis of efficiency of training on 212 drivers realized by Driving Technique Centre ”Tor Rakietowa” in first half 2012 y.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies