Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w obsłudze ruchu regionalnego i dalekobieżnego w Polsce w 2015 roku

Tytuł:
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w obsłudze ruchu regionalnego i dalekobieżnego w Polsce w 2015 roku
The new electric multiple units for long-distance and regional traffic in Poland in 2015
Autorzy:
Graff, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/252338.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
transport dalekobieżny
transport regionalny
zespół trakcyjny
long-distance transport
regional transport
traction unit
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2016, 1-2; 22-33
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W okresie ostatnich lat nowoczesne zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym zostały zakupione przez większość polskich przewoźników, zarówno do obsługi ruchu dalekobieżnego, regionalnego czy podmiejskiego. Wśród producentów dominują polskie firmy – Pesa i Newag, choć także obecne są podmioty zewnętrzne – Alstom i Stadler. Liczba nowoczesnych i fabrycznie nowych pojazdów osiągnęła obecnie poziom około 300 egzemplarzy. W niniejszym artykule przedstawiono parametry techniczne i eksploatacyjne nowego taboru.

Currently, the number of new modern electric units used in Poland is estimated of about 300 vehicles and continues to increase. In addition, a comparable number of EMUs has undergone extensive modernization - initially process of modernization included only their own interiors, and nowalso does the installation of modern drive (three-phase motors, traction cowerters) orairconditioningas standard. It can be argued that modern EMUs begin to determine the level of technical sophistication of rolling stock in Poland, easily outpacing most electric locomotives (EU07, EP09, ET22 class'), used by Polish operators. Except Pendolino trains media-present, the vast majority of modern rolling stock are the trains made by Polish manufacturers - Pesa and Newag. New purchased trains have been used in new systems oflight rail or city rail trains, previously rather absent in Poland. It is observed systematically increase ofthe number of passengers in national operator - PKP IC after the partially finishing of modernization process ofits own fleet through the purchasing, except Pendolino, media-favourite trains, also Flirt and Dart EMUs. It should be added that the new rolling stock fias higher operating speed, which reduces travel time, making tum a potential alternative to private cars.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies