W artykule wykonano prognozę wskaźnika motoryzacji (liczba samochodów osobowych przypadających na 1000 mieszkańców) oraz prognozę liczby samochodów ciężarowych i liczby motocykli. Wykorzystano trendy nieliniowe oraz funkcję logistyczną. Wykazano, że wyniki uzyskane dla funkcji logistycznej pokrywają się rezultatami optymalnego trendu nieliniowego.
In the paper the forecast of vehicle motorization index (number of registered motor vehicles per 1000 people) as well as the forecasts of the truck number and motorbike number were carried out. Nonlinear trends and logistic function were used. It was shown that the results obtained for the logistic function were the same as the results for the optimum nonlinear trend.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00