Rozwój kolejowego systemu transportowego Unii Europejskiej i przygotowania do wdrożenia europejskiego systemu sterowania pociągiem - (European Train Control System) ETCS otworzył możliwości eksploatacji lokomotyw wielosystemowych. Siemens opracował nowy model lokomotywy wielosystemowej dla przewoźników europejskich, noszący nazwę BR 189. Lokomotywa ta jest zaprojektowana w dwóch wersjach: jako lokomotywa pasażerska osiągająca prędkość maksymalną 230 km/h oraz jako lokomotywa towarowa, której prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Moc ciągła lokomotywy w obu wersjach jest taka sama i wynosi: 6400 kW dla 25 kV 50 Hz i 15 kV 16 2/3 Hz; 6000 kW dla 3 kV DC; 4200 kW dla 1,5 kV.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00