Systemy komunikacji miejskiej (masowej) zasilane są tradycyjnie z zewnętrznych systemów elektroenergetycznych. Rozwiązanie to jednak wywołuje wiele problemów z powodu specyfiki zasilania jakiego wymagają systemy komunikacji miejskiej. Ponieważ funkcją użytkową pociągów tramwajowych jest szybkie przyspieszenie, krótkotrwały jednostajny bieg, a następnie szybkie zwalnianie, a wszystko to w odstępie kilku minut, zasilanie z którego systemy te korzystają poddawane jest dużym szczytom poboru mocy. Uwidacznia się to w zakładach wytwarzających energię elektryczną w postaci dużych skoków poboru mocy, zwłaszcza jeśli w jednym czasie wystąpi duża liczba pojazdów tramwajowych będących w fazie rozruchu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00