Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena stężeń wybranych składników toksycznych spalin z doładowanego silnika rolniczego zasilanego estrem rydzowym

Tytuł:
Ocena stężeń wybranych składników toksycznych spalin z doładowanego silnika rolniczego zasilanego estrem rydzowym
Assessment of selected concentrations of toxic fumes from turbocharged agricultural engine powered by ester of camelina
Autorzy:
Orlińska, M.
Orliński, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/251647.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
składniki toksyczne spalin
silnik Perkins 1104C-E44T
toxic exhaust gases
Perkins 1104C-E44T
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2013, 10; 711-717, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań hamownianych silnika PERKINS 1104C-E44T zasilanego ekologicznym paliwem węglowodorowym oraz estrem z lnianki (estrem rydzowym). Jednym ze sposobów ograniczenia wpływu toksycznych składników spalin na środowisko naturalne jest stosowanie paliw pochodzenia roślinnego i ich estrów. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano ester metylowym kwasów oleju z lnianki EST-LN oraz porównano niskosiarkowy olej napędowy EKODIESEL ULTRA B. W ramach przeprowadzonych badań w stanach ustalonych wyznaczono stężenia wybranych składników toksycznych spalin. Podczas ich realizacji na hamowni silnikowej badany silnik PERKINS 1104C-E44T pracował według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej w całym zakresie swojej prędkości obrotowej.

The article presents some results of test stand investigations PERKINS 1104C-E44T powered by ecological hydrocarbon fuel and camelina oil ester. One way to reduce the impact of toxic exhaust on the environment is the use of crop-based fuels and their esters. In studies that used methyl ester of fatty oil from camelina EST-LN and compared to low-sulfur diesel Ekodiesel Ultra B. As part of the study in steady states determined the concentration of selected components of toxic fumes. During their implementation on engine dynamometer test PERKINS 1104C-E44T worked by external speed characteristics throughout its speed range.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies