W artykule przedstawiono analizę skutków pęknięcia szyny przy zastosowaniu oryginalnego modelu, uwzględniającego przemieszczenia ciągłej (nie pękniętej) szyny. Wykazano, że - jeśli pęknięcie zachodzi tylko w jednej szynie, co ma miejsce zazwyczaj - to w szynie cięgłej zawsze towarzyszy temu przemieszczenie wzdłużne oraz powstają dodatkowe siły. Ostateczna naprawa pęknięcia szyny musi zatem uwzględniać również regulację naprężeń w szynie nie pękniętej. Nie zależy to bowiem od warunków przeprowadzenia ostatecznej naprawy pękniętej szyny (jak stanowią przepisy D1), ale od warunków, w jakich pękła szyna (w tym szczególnie od nieznanych parametrów stanu nawierzchni, tzn. oporów wzdłużnych).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00