Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza przebiegu III linii metra warszawskiego w świetle dotychczasowych koncepcji i przyszłych potrzeb

Tytuł:
Analiza przebiegu III linii metra warszawskiego w świetle dotychczasowych koncepcji i przyszłych potrzeb
Analysis of route of the 3rd metro in Warsaw – current concepts and future necessities
Autorzy:
Jędrzejuk, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/251145.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
metro
transport miejski
transport szynowy
urban transport
rail transport
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2018, 12; 23-31
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koncepcja trzeciej linia metra w Warszawie, która jest przedmiotem artykułu, ma charakter wstępnej analizy. Przede wszystkim obecna sieć metra w Warszawie, która jest obecnie rozbudowywana (trwa budowa drugiej linii metra – odcinka zachodniego i wschodniego), wobec sieci kolei podziemnej w innych porów-nywalnych metropoliach Europy (do 2 mln mieszkańców) – np. Pragi czy Wiednia, ewentualnie Budapesztu, wydaje się zbyt mało rozwinięta. W Pradze funkcjonują bowiem 3 linie metra (długość łączna 65,2 km, 61 stacji), w Wiedniu 5 linii (długość 83,2 km, 109 stacji), a Budapeszcie 4 linie (długość 38,3 km, 52 stacje). W Warszawie długość sieci metra wynosi 28,2 km, a liczba stacji 28.

Concept of the 3rd line of metro Warsaw, which is subject of the article, has nature of the initial analysis. Firstly, current underground network in Warsaw, which is currently developed (2nd line – West and East section), in comparison to other European metropolises (under 2 million habitants) – for example Prague, Vienna or Buda-pest, seems to be too little developed. Prague has 3 underground lines (total length 65,2 km, 61 stations), in Vienna 5 lines (length 83,2 km, 109 stations), Budapest 4 lines (length 38,3 km, 52 sta-tions). In Warsaw length is equal 28,2 km and 28 stations. What is more concept of 1st line of Warsaw metro has been created in 70’s and included that social and economical necessities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies