Powszechne stosowanie w nawierzchni kolejowej podkładów betonowych powoduje liczne negatywne następstwa w stosunku do konstrukcji z podkładami drewnianymi. Należą do nich między innymi: zwiększone obciążenia dynamiczne podsypki i podtorza, kruszenie ziarn podsypki i ścieranie ich krawędzi, szczególnie w miejscu styku z powierzchnią podkładu, zmniejszenie oporu na boczne przesunięcie toru oraz zwiększenie sztywności konstrukcji nawierzchni powodujące wzrost oddziaływań między kołem a szyną. Zjawiska te można przynajmniej częściowo wyeliminować, stosując warstwy wibroizolacyjne między podkładem a podsypką.
The objective of the work was to give reason for the usage of vibroinsulation in the railway track structure, on the contact surface between sleeper and ballast. In order tu check the efficacy of such construction, the model experiment was carried aut. As an result the decrease of displacement and acceleration of subgrade vibrations between 25,5 and 40% was achieved for a sleeper with vibroinsulation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00