Do lat 80. XX w. koleje włoskie w zasadzie nie eksploatowały lokomotyw wielosystemowych, tj. zdolnych do pracy zarówno pod prądem przemiennym (lokomotyw transformatorowych), jak i stałym, stosowanym u siebie (3 kV DC). Wjazd na sieć kolejową sąsiedniej Francji (1,5 kV DC) lokomotyw elektrycznych FS był wprawdzie praktykowany, ale komunikacja z krajami niemieckojęzycznymi, używającymi prądu 1,5 kV 16,7 Hz, wymagała wymiany lokomotyw na granicy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00