Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Systemowe wspomaganie zajęć projektowo-laboratoryjnych w zakresie kształcenia problemowego inżynierów

Tytuł:
Systemowe wspomaganie zajęć projektowo-laboratoryjnych w zakresie kształcenia problemowego inżynierów
System-aided of design of laboratory activities in the field of education problematic engineers
Autorzy:
Szymańda, J. M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/250836.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
edukacja
dydaktyka
algorytm
education
didactics
algorithm
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 12; 2352-2356, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane elementy wspomagania zajęć dydaktycznych w zakresie zagadnień inżynierskich realizowanych w zespołach projektowych. Szczególną uwagę zwrócono na elementy kształcenia problemowego oraz metodologię opracowywania scenariuszy dydaktycznych i przypisywania właściwych ról członkom zespołu projektowego. Przedstawiono pakiet programów Pulpit nauczyciela oraz Pulpit studenta wspomagających możliwości prezentacyjne prowadzącego zajęcia, między innymi w zakresie omawiania przedmiotowych aplikacji wykorzystywanych podczas projektowania, wykonywania obliczeń numerycznych oraz programowania. Stwierdzono, że synergia kształcenia problemowego, grupowego rozwiązywania problemów oraz właściwie umocowanych indywidualnych kompetencji jest najlepszą podstawą opracowywania kursów wykorzystujących nowoczesne metody i technologie edukacyjne.

The article presents selected elements of the support of engineering problems carried out in the project teams. Particular attention was paid to the elements of the problem of education and teaching methods in order to develop scenarios and assign appropriate roles to the teams. Desktop software package presents the teacher and the student panel presentation capabilities to support the teacher, inter alia, the discussion of these applications used during the design, construction and programming of numerical calculations. It was found that the synergy of education problem, group problem solving and duly authorized individual competence is the best basis for the development of courses, using modern educational methods and technologies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies