W artykule przedstawiony został problem rozwoju infrastruktury transportowej w gałęzi transport lotniczy. Podstawowym kryterium merytorycznym przywoływanym jako podstawa do tworzenia lotnisk pozostawały dotąd: obszar ewentualnego oddziaływania oraz skupiona na tym obszarze ludność. Stanowić to miało zaplecze lotniska. Autor wskazuje, że przyjmowane kryteria lokalizacyjne uzasadniające funkcjonowanie części z polskich lotnisk wypaczają ideę ich istnienia. Funkcjonując, a niekiedy tylko istniejąc lotniska generują koszty bez możliwości pokrycia ich stosownymi wpływami.
The article presents the problem of infrastructure development in air transport. The basic criterion creating the airports were so far: the possible impact area and the population of this area. They were to be synonymous with the possibilities of the airport. The author points out that the setting location for the part of the Polish airports distort the idea of their existence. Functioning, and sometimes only existing airports generate costs without being able to cover their with corresponding influences.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00