Koncepcja uruchomienia szybkich pociągów w Hiszpanii narodziła się już w latach 40. XX w., kiedy opracowano niespotykane gdzie indziej pociągi Talgo z techniką przechyłu pudła. Później próbowano systematycznie zwiększać prędkości na zmodernizowanych już szlakach, ale dopiero decyzja o budowie linii dużych prędkości w połowie lat 80. XX w. wprowadziła Hiszpanię do tego elitarnego grona. Dzisiaj w eksploatacji znajdują się odcinki linii, których łączna długość dawno przekroczyła 1000 km: Madryt - Sewilla i Madryt - Tarragona, Kordoba - Antequera z licznymi odgałęzieniami, w tym najważniejszym do Toledo. W trakcie budowy znajdują się odcinki z Tarragony do granicy hiszpańsko-francuskiej, z Antequera do Malagi, Madrytu do Valladolid i Madrytu do Walencji. W artykule przedstawiono historię budowy linii dużych prędkości i plany budowy nowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00