Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Subskrypcja wideo na żądanie w Niemczech

Tytuł:
Subskrypcja wideo na żądanie w Niemczech
Subscription Video on Demand in Germany
Autorzy:
Dębski, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24948697.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
Niemcy
streaming
SVoD
Netflix
preferencje filmowe
Germany
film preferences
Źródło:
Kwartalnik Filmowy; 2023, 124; 115-138
0452-9502
2719-2725
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy rynku SVoD w Niemczech na tle rynku kinowego i innych (płatnych) rynków kina domowego. Rynek ten ukazano w perspektywie historycznej i współczesnej, nie zapominając o jego (możliwej) przyszłości. Przedstawiono jego wzrost, głównych graczy, charakterystykę widzów i wpływ na branżę produkcyjną w Niemczech. Ważne cezury tego rynku to pojawienie się pierwszej platformy SVoD (2006), start Netfliksa (2014), osiągnięcie wyższych przychodów z subskrypcji niż ze sprzedaży biletów w kinach (2019), pojawienie się platform należących do „starych studiów filmowych”: Disney i Paramount (2020-2022). Omówiono fenomen produkcji niemieckich originals. Przybliżono preferencje filmowe widzów streamingu. Wykorzystano raporty FFA, GfK, Goldmedia, a także inne publikacje dotyczące rynku streamingu w Niemczech. Przywołano książkę Rewolucja Netfliksa Olivera Schüttego, otwierającą i zamykająca rozważania.

The article discusses the SVoD market in Germany against the background of the cinema market and other (pay) home cinema markets. The market is shown in a historical and contemporary perspective, also venturing into its (possible) future. Its growth, main players, audience characteristics and impact on the production industry in Germany are presented. Important points in the timeline of this market are the emergence of the first SVoD platform (2006), the launch of Netflix (2014), the outbalancing of cinema ticket sales by subscription revenues (2019), the emergence of platforms belonging to the old film studios: Disney and Paramount (2020-2022). The article also describes the phenomenon of German original productions and zooms in on the film preferences of streaming audiences. Reports from FFA, GfK, Goldmedia, as well as other publications on the German streaming market have been used. Oliver Schütte’s book The Netflix Revolution is referenced, opening and closing the discussion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies