Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza sposobów modelowania krzywizny − krzywe Bezier a metoda analityczna

Tytuł:
Analiza sposobów modelowania krzywizny − krzywe Bezier a metoda analityczna
Analysis of the curvature modelling methods - Bezier curves versus the analytical method
Autorzy:
Koc, W.
Palikowska, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/249365.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
tor kolejowy
układ geometryczny
krzywe Beziera
projektowanie
wspomaganie komputerowe
railway track
geometrical system
Bezier curves
computer-aided design
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2012, 3(99); 225-237
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę sposobów modelowania krzywizny krzywej przejścia łączącej dwa łuki kołowe o zgodnym przebiegu, z których jeden położony jest wewnątrz drugiego. Opisane w literaturze krzywe Bezier [2, 4] porównano z krzywymi typu K0 i K1 uzyskanymi na drodze analitycznej przy zastosowaniu uniwersalnej metody modelowania krzywizny. Oceną objęto właściwości dynamiczne porównywanych krzywych przejścia oraz możliwości zastosowania w przykładowych układach geometrycznych toru kolejowego.

The analysis of the curvature modelling methods applied to the transition curve connecting two circular arcs (C-oval transition) with one arc inside the other has been presented in the article. Bezier curves [2,4] are compared with the curves type K0 i Kl which has been obtained analytically using the universal method of curvature modelling. Evaluation consisted of comparing the dynamic properties of the transition curves and the possibility of using them in railway track geometrical system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies