Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza podatności sprzęgła 4-cięgłowego stosowanego w niskopodłogowych tramwajach

Tytuł:
Analiza podatności sprzęgła 4-cięgłowego stosowanego w niskopodłogowych tramwajach
Elastic-kinematic analysis of 4-link coupler system used in low floor tram power-trains
Autorzy:
Czauderna, T.
Maniowski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248999.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
tramwaj niskopodłogowy
układ napędowy
sprzęgła wielocięgłowe
analiza elastokinematyczna
tuleje metalowo-gumowe
low floor tram
power train
multi-link couplers
elastic-kinematic analysis
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2013, 3(102); 61-71
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia elastokinematyczną analizę przestrzennego sprzęgła 4-cięgłowego, znakoprzemiennego, stosowanego w tramwajach niskopodłogowych z klasycznymi wózkami napędowymi. Artykuł ten jest kontynuacją poprzedniej pracy, przedstawionej na zeszłorocznej konferencji, gdzie analizowano tylko właściwości kinematyczne takiego sprzęgła. W tej pracy wyznaczono doświadczalnie charakterystyki liniowej i kątowej sztywności tulei metalowo-gumowych instalowanych w cięgłach sprzęgła. Oszacowane sztywności wprowadzono następnie do modelu sprzęgła, w którym poza rozważanymi tulejami, pozostałe elementy są uważane za idealnie sztywne. Obliczono zastępczą macierz sztywności sprzęgła i wybrane jej współczynniki porównano z wynikami uzyskanymi wykorzystując drugą metodę, znaną z literatury.

The paper presents elastic-kinematic analysis of spatial, 4-link coupler system used in low floor tram power-trains with classic drive bogies. This article is a continuation of previous work presented at last year's conference, where only the kinematic properties of such coupling were analysed. In this paper, the experimental characterization of linear and angular stiffness of metal and rubber bushing installed in arms horizontal coupling are calculated. Estimated stiffness has been then inserted into the coupling model in which the outside of the considered cores, other elements are considered to be perfectly rigid. Calculated clutch replacement stiffness matrix and selected coefficients have been compared with the results obtained using the second method, known from the literature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies