Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie symulacyjnych modeli podróży i wielokryterialnej metody rankingowej do projektowania rozbudowy sieci tramwajowej

Tytuł:
Wykorzystanie symulacyjnych modeli podróży i wielokryterialnej metody rankingowej do projektowania rozbudowy sieci tramwajowej
The application of transportation models and the multiple criteria decision making in tram network development
Autorzy:
Fierek, S.
Szarata, A.
Żak, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248980.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
modelowanie podróży
model czterostadiowy
wielokryterialne wspomaganie decyzji
demand modelling
four stage model
multiple criteria decision making/aiding
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2012, 2(98); 87-98
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano metodykę modelowania i oceny różnego przebiegu linii tramwajowych w aglomeracji miejskiej. Wykorzystując pakiet symulacyjny VISUM skonstruowano różne warianty linii tramwajowej przebiegającej przez całe miasto w relacji wschód -zachód, rozważając zarówno różną długość linii jak i jej różny przebieg. Następnie opracowane warianty poddano ocenie wielokryterialnej z wykorzystaniem spójnej rodziny kryteriów. Przedstawiono również modelowanie preferencji decydenta. Eksperymenty obliczeniowe prowadzące do uszeregowania (rankingu) wariantów oraz wyboru najkorzystniejszego rozwiązania przeprowadzono z wykorzystaniem wielokryterialnej metody rankingowej AHP.

The methodology of designing and evaluating tramway routes within the urban area has been presented in the paper. Using a macro simulation tool VISUM and analysing various transportation solutions different variants of the tramway routes in the urban area have been designed/generated. Next the proposed variants have been evaluated by a consistent family of criteria. The modelling the DM’s preferences have been also demonstrated. Computational experiments resulting in the final ranking of variants and selection of the most desirable solution have been carried out with the application of the Multiple Criteria Decision Making ranking method AHP.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies