Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gęstość ruchu jako czynnik zużycia energii w pojazdach elektrycznych

Tytuł:
Gęstość ruchu jako czynnik zużycia energii w pojazdach elektrycznych
Traffic density as a factor in energy consumption of electric vehicles
Autorzy:
Richter, M.
Książek, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248737.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
pojazdy
modelowanie ruchu
zużycie energii
electric vehicles
traffic modelling
energy consumption
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2014, 1(103); 291-302
1231-9171
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Właściwa i skuteczna nawigacja pojazdów elektrycznych powinna uwzględniać kilka czynników wpływających na zużycie energii wzdłuż trasy przejazdu. Obok specyficznych parametrów pojazdu na zużycie energii wpływają również czynniki infrastrukturalne i środowiskowe. Głównym celem badań obok ruchu są dodatkowe czynniki mające wpływ na jego wielkość. Prezentowana metodologia obejmuje modele makro- i mikrosymulacji oraz wykorzystanie odpowiednich narzędzi. W celu weryfikacji modelu wybrano region Zachodniej Saksonii ograniczony przez 5 kampusów Westsächsische Hochschule Zwickau. Projekt był finansowany przez rząd Saksonii.

Proper and efficient route navigation for electric vehicles should take into consideration several influences on energy consumption along the route. Beside specific parameters of the vehicle, infrastructural and environmental factors affect the energy consumption. The main focus of the study is about traffic as an additional factor of influence. The presented methodology includes macro- and microsimulation models and the use of corresponding software tools. For validation, as test area the region of West Saxony, defined by five campuses of Westsächsische Hochschule Zwickau, was chosen. The project was funded by the Saxonian Government.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies