Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza dynamiczna układu napędowego ze sprzęgłami 4-cięgłowymi stosowanego w tramwajach

Tytuł:
Analiza dynamiczna układu napędowego ze sprzęgłami 4-cięgłowymi stosowanego w tramwajach
Dynamic analysis of power train with 4-link coupler system used in tramways
Autorzy:
Czauderna, T.
Maniowski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248641.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
tramwaj niskopodłogowy
układ napędowy
sprzęgła wielocięgłowe
analiza dynamiczna
tuleje metalowo-gumowe
low floor tram
power train
multi-link couplers
dynamic analysis
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2014, 2(104); 107-114
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia analizę dynamiczną przestrzennego sprzęgła 4-cięgłowego, znakoprzemiennego, stosowanego w tramwajach niskopodłogowych z klasycznymi wózkami napędowymi. Praca ta jest kontynuacją poprzednich, gdzie analizowano właściwości kinematyczne i elastokinematyczne takiego sprzęgła. W celu opisu dynamiki układu przekazywania momentu napędowego od silnika do zestawu kołowego tramwaju, dotychczasowy model sprzęgła został rozszerzony o parametry masowe. Obliczono przebiegi czasowe momentu napędowego w zależności od pionowych drgań zestawu kołowego, pochodzących np. od nierówności toru.

This paper presents dynamic analysis of spatial, 4-link coupler system used in low floor tram power-trains with classic drive bogies. This paper is a continuation of previous work, where the properties of kinematic and elastokinematic such coupling were analysed. In this work, the model was extended by the coupling parameters of the dynamic system giving mass transfer driving torque from the engine to the tram wheel set. The waveforms of torque, depending on the vertical vibration of the wheel set, derived from the inequalities of the track were calculated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies