Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie metody emisji akustycznej w badaniach węzła stalowego mostu kolejowego

Tytuł:
Wykorzystanie metody emisji akustycznej w badaniach węzła stalowego mostu kolejowego
Application of acoustic emission method in the studies of steel node in railway bridge
Autorzy:
Nowak, M.
Lyasota, I.
Gawlik, J.
Hebda, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248421.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
emisja akustyczna
stalowe mosty kolejowe
acoustic emission
railway steel bridges
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2015, 2(106); 133-144
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ramach realizowanego wspólnie przez Politechnikę Karkowską i PKP Polskie Linie Kolejowe projektu finansowanego przez NCBiR (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) przeprowadzono badania na elementach konstrukcji mostowej. W pierwszym etapie określono własności materiału konstrukcji, wykonano obliczenia i modelowanie węzła będącego przedmiotem badań. W kolejnym etapie węzeł poddano cyklicznemu obciążaniu w próbie obciążeniowej odwzorowującej rzeczywiste warunki jego pracy na przygotowanym stanowisku badawczym z rejestracją sygnałów emisji akustycznej (AE). Przeprowadzono analizy zarejestrowanych danych pomiarowych w celu określenia charakterystyk emisyjnych sygnałów, wyznaczenia parametrów sygnałów wykorzystywanych w ocenie uszkodzenia oraz określenia najskuteczniejszego układu do lokalizacji sygnałów AE.

In the field of project, where Cracow University of Technology cooperates with PKP Polskie Linie Kolejowe and the project is financed by NCBiR () the studies elements of bridge construction have been carried out. In the first stage of the study, construction material properties have been defined, calculations have been made and the node being researched has been modelled. In the next stage, the node has been subjected to cycle load in loading test mapping the actual conditions of its work on the prepared test bench with the registration of acoustic emission signals (AE). The analyses of the recorded measurement data have been carried out to determine the characteristics of the emission of signals, the signal parameters used in assessing the damage and the most effective system for locating signals AE.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies