Stabilizacja podtorza kolejowego przy użyciu georusztu heksagonalnego (trójosiowego) na przykładzie realizacji przebudowy linii kolejowej E65 na odcinku Warszawa – Gdynia - LCS Gdańsk
Stabilizacja podtorza kolejowego przy użyciu georusztu heksagonalnego (trójosiowego) na przykładzie realizacji przebudowy linii kolejowej E65 na odcinku Warszawa – Gdynia - LCS Gdańsk Mechanically stabilized layer using non-reinforcing hexagonal (triaxial) geogrid on the example of E65 railway line Gdynia-Warsaw reconstruction ( LCS Gdansk)
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2013, 3(102); 451-467 1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Zagadnienia przedstawione w niniejszym artykule dotyczą określenia i wymagań związanych z funkcją stabilizacji warstwy kruszywa georusztem, która została zdefiniowana i szczegółowo opisana w raportcie Europejskej Organizacji ds. Aprobat Technicznych (EOTA). Wyjaśnione zostały także różnice funkcji stabilizacyjnej i zbrojeniowej geosyntetyków. W celu dokładnego omówienia powyższego zagadnienia, autorzy artykułu podali mechanizmy występujące w przypadku prawidłowej interakcji kruszywa z georusztem, kluczowe parametry georusztu pełniącego funkcję stabilizacyjną (zupełnie różne od wymagań stawianych w funkcji zbrojeniowej) oraz możliwy zakres stosowania georusztów do stabilizacji warstw kruszywa w nawierzchniach kolejowych. Praktycznym odzwierciedleniem opisanych zagadnień teoretycznych jest omówiony szczegółowo przykład realizacji, dotyczący zastosowania georusztów heksagonalnych (trójosiowych) do stabilizacji warstwy kruszywa w konstrukcji nawierzchni kolejowej linii kolejowej E-65 Gdynia-Warszawa na obszarze LCS Gdańsk.
The main issue presented by authors of this article concerns the problem of stabilization of unbound granular layer of aggregate with geogrid. The definition and requirements of the function of stabilization were described on the basis of the European Organisation for Technical Approvals (EOTA) report. Some differences between function of stabilization and function of reinforcement were presented. In order to present the above issue authors of this article described the aggreagate-geogrid interlock mechanism, the key parameters of geogrid in the function of stabilization (quite different from the requirements as in the function of reinforcement) and the range of rail areas application for the stabilization of unbound granular layers with the geogrid. The case study for the application of hexagonal (triaxial) geogrids to stabilize the granular layers by way of interlock with the aggregate in the construction of the superstructure of the E65 Gdynia–Warsaw railway line at the area of LCS Gdansk was presented in details.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00