Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kolegiata w Myszyńcu w świetle nowych ustaleń i atrybucji

Tytuł:
Kolegiata w Myszyńcu w świetle nowych ustaleń i atrybucji
Myszyniec Collegiate Church in the Light of New Findings and Attributions
Autorzy:
Grygiel, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24821176.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Tematy:
kolegiata pw. Świętej Trójcy w Myszyńcu
dzwonnica
wieża bramna
neogotyk
Franciszek Przecławski
Adolf Schimmelpfennig
Antoni Pawlewski
Collegiate Church of the Holy Trinity in Myszyniec
belfry
gate tower
Gothic Revival
Źródło:
Biuletyn Historii Sztuki; 2021, 83, 4; 923-945
0006-3967
2719-4612
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Największa świątynia regionu kurpiowskiego, kolegiata pw. Świętej Trójcy w Myszyńcu, początkowo uchodziła za dzieło Adolfa Schimmelpfenniga. Ostatecznie na podstawie źródeł archiwalnych ustalono, że jej projektantem był Franciszek Przecławski i, że powstała w latach 1909–1922. Zastanawiając się nad powodem pojawienia się nazwiska  Schimmelpfenniga w kontekście myszynieckiej kolegiaty, autor poddaje analizie formy jej wolnostojącej dzwonnicy, tak zwanej wieży bramnej i dochodzi do wniosku, że to ten architekt odpowiadał za przebudowę dzwonnicy w latach 1867-1868.

The largest church of the Kurpie Region: the Collegiate Church of the Holy Trinity in Myszyniec, was initially considered a work of Adolf Schimmelpfennig. However, on the grounds of archival sources it has been ascertained that it was Franciszek Przecławski who was its designer, and that the Church was raised in 1909–1922. Analysing the reasons for Schimmelpfennig’s name having been associated with the Myszyniec Collegiate Church, the forms of its free-standing belfry, so-called gate tower, are analysed; the Author concludes that it is Schimmelpfennig who was responsible for the remodelling of the belfry in 1867-1868.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies