Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The frequency converter control method in positioning and stabilisation of a platform suspended on ropes in conditions of a time - variant centre of gravity

Tytuł:
The frequency converter control method in positioning and stabilisation of a platform suspended on ropes in conditions of a time - variant centre of gravity
Autorzy:
Chwastek, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/247923.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
automatic control system
simulation
asynchronous induction motor
hoisting winch
Źródło:
Journal of KONES; 2012, 19, 2; 87-94
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
When handling materials in space it is required that the materials to be hoisted should be stabilised and their position precisely controlled. Attempts are made to minimise the dynamic loading during the start-up and braking phase and to reduce vibration of the material being handled, at the same time ensuring the minimal time of operation. When the admissible value of positioning and levelling errors are very small, some effective methods of drive control are required. This study investigates an asymmetrically loaded platform suspended on ropes and people moving with respect to it during the hoisting phase. The positioning and levelling errors are minimised by controlling voltage fluctuations of the current supplying asynchronous induction motors. The proposed solution uses an optimal LQR controller. Both free and forced vibrations of the platform are low-frequency vibrations, so the scalar method of controlling the output voltages are recommendable, where feedback loops in the electro-magnetic part of the system are neglected. The losses and time delays associated with modulation of the velocity characteristics of the induction motor being omitted, the optimal control strategy of frequency control is developed to effectively handle the control plant. This study has demonstrate

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies