The content of this article describes the area of the operation of speedway racing motorcycles, it reflects the
specific use, and thus, the special requirements placed on the internal combustion engines used there. Then,
a research tool is presented in the form of Computational Fluid Dynamics methods. The article presents basic
equations as a base for software, and emphasizes the essence and necessity of adequate selection of turbulence
models. Presentation of the work tool is crowned with a brief description of the application in the form of Ansys
numerical analysis software and a specific place and possibilities of its application. The practical part describes the
work carried out during the tests of a GM 500 type combustion engine and attempts to compare two types of exhaust
systems whose advantages and disadvantages in analytical calculations are difficult to determine, whereas CFD tests
accurately represent pressure fields, velocities and the most important parameter in the form of resistance of the
exhaust system. The article is crowned with the results of tests enabling determination and selection of the exhaust
system with lower flow resistance and recommendations adjusting the exhaust system to a specific engine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00