The article presents the results of research into the use of the differentiation technique of BSSD (Between Satellite
Single Difference) observations for the Iono-Free LC combination (Linear Combination) in the GPS system for the
needs of aircraft positioning. Within the conducted investigations, a positioning algorithm for the BSSD Iono-Free LC
positioning method was presented. In addition, an experimental test was conducted, in which raw observational data
and GPS navigation data were exploited in order to recover the aircraft position. The examination was conducted for
the Cessna 172 and the on-board dual-frequency receiver Topcon HiperPro. The experimental test presents the results
of average errors of determining the position of the Cessna 172 in the XYZ geocentric frame and in the ellipsoidal BLh
frame. Furthermore, the article presents the results of DOP (Dilution of Precision) coefficients, the test of the Chi
square internal reliability test and the HPL and VPL confidence levels in GNSS precision approach (PA) in air
transport. The calculations were performed in the original APS software (APS Aircraft Positioning Software)
developed in the Department of Air Navigation of the Faculty of Aeronautics at the Polish Air Force University.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00