The paper presents a quarter car model two degrees of freedom (wheel and body), with vertical guiding system,
the model being equipped with suspension stroke limiters and with excitation by wheel and/ or by body. The model
reproduces elastic and damping characteristics of wheel and of rebound and compression stopper bumpers, the spring
elastic characteristic and the shock absorber damping characteristic on rebound and compression, function piston
speed. The road profile is generated with simple or summation of harmonic functions, or by reproducing real roads.
The forces acting on full vehicle body e.g. aerodynamic and inertial forces are reproduced in the proposed quarter
model by vertical forces reduced to the analysed quarter part. Thus, the model can be used for evaluation the vertical
and horizontal stability at acceleration, deceleration, pitch and roll, at aerial forces, the body ground clearance and
the comfort. The model can evaluate the influence of the damping and elastic characteristics of suspension and wheel,
of the static position, of the vehicle load state, of the road profile and of the external forces, to the vehicle behaviour
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00