Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Estimation of combustion process in cylinders of diesel engine based on its working achievements

Tytuł:
Estimation of combustion process in cylinders of diesel engine based on its working achievements
Autorzy:
Roslanowski, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/246394.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
stochastic process of engine operation
energy transformation
periodogram of engine operation
diagnosis of heat generating process in engine cylinder
Źródło:
Journal of KONES; 2010, 17, 2; 409-415
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Elements of Modern ships' main combustion driven engines are subject to immense heat and mechanical loads. It is therefore advisable to supervise the regularity of heat generation in engine 's cylinder s. In order to diagnose the process of heat generation in engine's cylinder s, this article propagates the use of momentmetre. Described method allows estimating faulty combustion on the basis of autocorrelation of moment temporary values on the shaft after three successive rotations. The paper brings to attention how the work of diesel engine may be usedfor estimation of combustion process correctness in this engine cylinder. The work of diesel engine is connected with transfer of effective energy to ship propeller during its operation. Due to accidental naturę of combustion inside engine cylinder s it stochastic internally stationary process. To say more it is stochastic internally stationary process with ergodic feature. It makes possible to describe expected engine work by means of stochastic second order characteristics. They are autocorrelation functions and spectrum density of self power functions depending on time and frequency. Both above mentioned functions are uniquely connected with combustion in engine cylinders and it is possible to estimate the correctness of engine operation. It is also possible to estimate if the work of engine in given sail conditions is equal to reguirements of imposed tasks. If this reguirement is not met in the case of one propeller ship it can lead to the loss of ship stability and as a result can cause the ship sink.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies