Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Characteristics of unit emissions "e j" of toxic compounds in vehicles

Tytuł:
Characteristics of unit emissions "e j" of toxic compounds in vehicles
Autorzy:
Ubysz, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/246249.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
unit emissions
characteristics of unit emissions
passenger vehicles
Źródło:
Journal of KONES; 2010, 17, 4; 537-546
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study presents the proposal for calculations of overall characteristics of unit HC emissions from passenger whicles. Inspiration for the project was derived from the author 's own research and the research works by the selected centres, both in Poland and abroad. Overall, (static) characteristics, with maps of unit emissions of HC, CO and NOx were employed as a basis. This assumption is based on different profiles of fuel consumption and emissions in driving and non-driving phases. In calculations for driving conditions, static overall characteristics of unit emissions were complemented with characteristics of changes in DeltaHC, DeltaCO and DeltaNOx for non-stationary engine working conditions. The author based on the results obtained by other authors has already developed these partial characteristics. Development of reliable characteristics requires implementation of expensive research program (in cooperation with main research centres in Poland), which will require changes in a leading control parameter. In particular, uncorrected, corrected, dynamic correction maps for emissions of HC, examples of dynamic characteristics for emissions from vehicles, characteristics of HC emissions for 5 run-up phases in higher gears and engine braking, numbers for vehicle driving and non-driving phases considered in calculations, coverage of operation field for the engine, static overall characteristics of unit HC emissions, effect of equivalence ratio on performance of three-way catalytic exhaust converter are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies