Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dual-fuel feeding diesel engine behind assistance CNG with liquid dose piloting fuel renewable

Tytuł:
Dual-fuel feeding diesel engine behind assistance CNG with liquid dose piloting fuel renewable
Dwupaliwowy silnik o zapłonie samoczynnym do zasilania biopaliwowych agregatów prądotwórczych
Autorzy:
Piętak, A.
Wierzbicki, S.
Imiołek, M.
Mikulski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/245620.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
silnik o zapłonie samoczynnym
zasilanie dwupaliwowe
CNG
sterownie
paliwa odnawialne
automatic ignitions engine
dual-fuel feeding
steering
renewable fuel
Źródło:
Journal of KONES; 2009, 16, 3; 311-318
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
It discusses different construction solutions of dual -fuel engines. It shows influence parameters decisive about combustion different fuels in dual- fuel engine. It says about the way to adaptation 1.9 TDI engine to feeding with liquid piloting dose (ethyl ester of higher Fatty Acid) and indirect injection dose of methane. It discus specific steer of engine feeding with two fuels procedures, pay special attention on cooperation original inject pump controller with work out by authors controller methane quantity. It shows comparative examinations results braking this engine. Examinations were made with using automatical engines test bench A VL with PUMA system. Indicate, that two-fuel supplying is advantageous than supplying of engine car fuel from the point of view of lowest emission of harmful association, especially in range of fumigation particularly exhaust fumes and level of oxide of carbon. These research have exerted necessity ofprecise steering of overtake brake piloting dose cornerfrom the point of view of appearing problems with excessive emission of noise related with combustion and raising medias temperature exactly in range of nominal load. Results of these examinations could be instruction to further works in range of realising feeding diesel engines method fuels gas II generation source from gasification other organical biomass pyrolysis.

Omówiono różne rozwiązania konstrukcyjne silników o zasilaniu dwupaliwowym. Przedstawiono wpływ parametrów decydujących o spalaniu różnych paliw w silniku dwupaliwowym. Opisano sposób adaptacji silnika 1.9 TDI do zasilania dawką pilotującą (ester etylowy wyższych kwasów tłuszczowych) i wtryskiwanym pośrednio metanem. Omówiono specyficzne procedury sterowania silnika zasilanego dwoma paliwami, zwracając szczególną uwagę na współpracę oryginalnego sterownika pompy wtryskowej z opracowanym przez autorów sterownikiem ilości metanu. Przedstawiono porównawcze wyniki badań hamownianych tego silnika. Badania zrealizowano przy wykorzystaniu zautomatyzowanej hamowni silnikowej AVL z systemem PUMA. Wskazano, że zasilanie dwupaliwowe jest korzystniejsze niż zasilanie silnika olejem napędowym ze względu na niższą emisję związków szkodliwych, szczególnie w zakresie zadymienia spalin i poziomu dwutlenku węgla. Badania te wykazały także konieczność precyzyjnego sterowania kątem wyprzedzenia wtrysku dawki pilotującej ze względu na pojawiające się problemy z nadmierną emisją hałasu związanego ze spalaniem i podniesieniem temperatury mediów szczególnie w zakresie obciążeń nominalnych. Wyniki tych badań mogą stanowić wskazówkę do dalszych prac w zakresie realizacji metod zasilania silników o ZS paliwami gazowymi 2-generacji pochodzącymi ze zgazowania lub pirolizy biomasy organicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies