Exhaust gas recirculation (EGR) can be realized on the external or internal way. The main goal of EGR is to
decrease the combustion temperature of the combustible mixture by increasing the relative heat capacity of the
working medium. An additional effect is to reduce the oxygen content in the gas mixture flowing into the combustion
chamber. To quantify the exhaust gas recirculation some descriptive parameters are defined, including: – exhaust gas
recirculation rate R, – multiple of exhaust gas recirculation K, – relative exhaust gas recirculation W. The analysis
concerns the effective oxygen excess ratio Oef in the combustible mixture and the so-called internal oxygen excess ratio
Ow,, which additionally takes into account the supplied oxygen with the recirculation stream. It was found that with
increasing of the exhaust gas recirculation degree systematically decreases the content of the oxygen [O2]d in the
combustible mixture, while increases the oxygen excess ratio Oef observed in the exhaust gases. Changes of this all
parameters influence the combustion coditions in the engine cylinder, and next the achieved specifaic work, energy
efficiency and emission of the combustion engine. An advanced system with independent, early exhaust valve closing
enables realization of an internal EGR. Effectiveness of internal recirculation is lower than the external recirculation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00