The article presents a mathematical model of a permanent magnet motor, powered by a three-phase source of
sinusoidal voltage, and a control method. Cooperation between numerical integration algorithms in the differential
equation system of the motor and an inverter has been verified. The results of numerical simulations are presented in
a graphic form. This article is an extension of the publication [12], in which a model of a drive system was proposed,
consisting of: a battery, a supercapacitor and a method of controlling these energy sources during a driving cycle of a
vehicle. For vector control, the mathematical model of a synchronous machine in the dq coordinate system is the most
common one. The most important feature of this control method is the fact that the iq component of the rotor current
vector determines the value of motor torque, and the component id – the value of magnetic flux. In the article, the
emphasis is put on how inverters work. Their basic task is to generate such currents iabc or voltages uabc to obtain
torque without ripples. It leads to development of different control concepts for achieving this goal, which are related
to the modelling of magnetic fluxes in a stator and in an inverter.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00