This paper considers 1st stage compressor blade dynamics in the one-pass jet engines of trainer aircraft. Research
was carried out on an engine test bench using the SAD system and its results were compared with those obtained
using the tensometric approach. In this paper presented basic dynamic properties of rotor blades, bench test of
rotor blade dynamics, Bench tests of the dynamic behaviour of blades subjected to external impacts and then
Comparison of strain gauge and SAD tip-timing results. Then discusses the results of tests assessing the
accuracy of the 1987 ITWL device by comparing strain gauge signals with those recorded by SAD apparatus in a
running engine. It also presented simultaneous vibration readings of all the rotor blades at selected rotation
speeds. Also shows that increased stress in these blades may be due to repeated engine surges, normal and hot
engine surges, entry into the engine of a foreign object.
Among others selection and layout of rotor blades in the 1st stage of a one-pass engine compressor, stress
amplitudes for rotor blade, stress in rotor blade, stress amplitudes, free inlet flow and smooth engine acceleration,
vibration amplitudes, asynchronous vibrations are presented in the paper.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00