Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The diagnostic model proposition of the engine vibration signal

Tytuł:
The diagnostic model proposition of the engine vibration signal
Autorzy:
Komorska, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/244213.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
vibroacoustic model
autoregressive model
combustion engine
valve vibration
Źródło:
Journal of KONES; 2008, 15, 2; 191-197
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Vibroacoustic signal of reciprocating engine carries diagnostic information that is not efficiently used because of complicated signal processing methods for separation of useful components and noise elimination. The measured vibrations are a mixture of periodic waves due to the rotating components and transient waves due to the reciprocating components of the engine and pressure forces. Engine vibrations may be described in several ways depend on the diagnostic purpose. For detecting non-uniform cylinder operation, for instance, the methods for rotating machines can be considered. Many transients occur in vibration signal of the combustion engine like exhaust and inlet valve operations, fuel injection, combustion, piston slap. To analyze them the time-frequency methods can be used. Diagnosing of some damages, like valve clearance changing or valve burning, can be done using the diagnostic model. This model should be rather simple and sensitive to mentioned damages. In modelling two approaches can be considered. The first one is based on the real physical parameters of the system. The second one is making the abstractive statistical model of signal with abstractive parameters. In the paper the autoregressive model is proposed. Identifying model is finding periodically time-varying coefficients of the equivalent filter. All the damages in the system make changes of the coefficients. The model presented in the paper is illustrated with the signal of spark ignition combustion engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies