Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical study of the projectile trajectory disturbing during the oblique impacts

Tytuł:
Numerical study of the projectile trajectory disturbing during the oblique impacts
Autorzy:
Morka, A.
Niezgoda, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/244096.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
computational mechanics
impact problem
armour perforation
ballistic resistance
oblique impact
Źródło:
Journal of KONES; 2010, 17, 3; 307-312
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The numerical investigations have been performed to determine the effect of the projectile trajectory disturbing during oblique impacts. An impact of the 14.5x118 mm B32 armour piercing projectile on the A12O3 different shape elements backed by 7017 aluminum alloy plate was analyzed. The oblique impact was realized by different shapes of the frontal ceramic elements, including hemispheres and pyramids, with respect to standard flat tiles. The influence of the impact point location was also under considerations. The Computer simulations were performed with the Element Free Galerkin Method (EFG) implemented in LS-DYNA code. full 3D models of the projectile and targets were developed with strain rate and temperature dependent material constitutive relations. The Johson-Cook model was applied to describe the metallic parts, while the ceramic was modelled by Johnson-Holmquist constitutive relations. The models of the projectile, ceramic and aluminium alloy targets were validated with utilization of the experimental datafound in literature. The obtained results confirmed that the projectile trajectory undergoes essential deviation because of the projectile angular velocity. The conditions for maximizing the value of this angular velocity were studied and it is possible to reach several radians per millisecond. The conclusions presented in this paper can be applied to develop modern impact protection panels where the appropriate balance between the mass and protection level must be accomplished.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies