Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Formation of fuel mixture in a SI two-stroke engine with direct fuel injection

Tytuł:
Formation of fuel mixture in a SI two-stroke engine with direct fuel injection
Autorzy:
Mitianiec, W.
Forma, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243963.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
combustion engines
crank drive
Źródło:
Journal of KONES; 2008, 15, 2; 329-337
1231-4005
2354-0133
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Decreasing of fuel consumption and high hydrocarbon emission in a SI two-stroke engine applied in motorcycles, scooters and small power units is possible by change of fuelling system on direct fuel injection. The main problem of mixture formation is short time for fuel evaporation after injection which should begin after closing of the exhaust port. However well interaction between the scavenge air and fuel jet from the injector located in the cylinder head can induce the small size of fuel droplets and fast evaporation. The paper presents the computational results of fuel mixture formation and combustion process in direct fuel injection two-stroke engine Robin EC-12 with capacity 115 cm3. The simulation was carried out by use KIVA code with assumption of initial parameters from the experiment of the carbureted engine. Earlier fuel injection influences on better evaporation and mixture formation with small stratification, which enables full mixture combustion. The paper shows phases of mixture formation, combustion and concentration of the combustion product in the cylinder. Spray guided high pressure direct injection system in SI two-stroke engine enables fulfill the restrictions of gas emission of one-wheeler vehicles and small power units. New modern two-stroke engines and environmental protection require new fuelling systems and one of the most promising methods is direct spray guided fuel injection. Many work were done in this subject, however still there is no better option for small power two-stroke engines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies