Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza funkcjonowania językowego, poznawczego i społecznego chłopca z autyzmem jako uczestnika zaplanowanych oddziaływań terapeutycznych – studium przypadku

Tytuł:
Analiza funkcjonowania językowego, poznawczego i społecznego chłopca z autyzmem jako uczestnika zaplanowanych oddziaływań terapeutycznych – studium przypadku
Analysis of the Linguistic, Cognitive and Social Functioning of an Autistic Boy as a Participant in Planned Therapeutic Interactions – Case Study
Autorzy:
Jach-Salamon, Natalia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24392724.pdf
Data publikacji:
2023-09-25
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Tematy:
autyzm
rozwój językowy i poznawczy
poznanie społeczne
emocje u dzieci
autism
linguistic and cognitive development
social cognition
emotions in children
Źródło:
Logopedia; 2023, 52, 1; 295-328
0459-6935
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę funkcjonowania chłopca z autyzmem w wymiarze językowym, poznawczym i społecznym, obejmującą zarówno określenie obszaru deficytów, jak i posiadanych i zdobytych w trakcie uczestniczenia w zaplanowanych zajęciach terapeutycznych umiejętności. Do badań posłużono się testem standaryzowanym: Profilem Psychoedukacyjnym (PEP-R) oraz metodami eksperymentalno-klinicznymi, tj. wywiadem psychologicznym, obserwacją oraz próbami do oceny kompetencji chłopca z zakresu poznania społecznego.

The article presents an analysis of the functioning of a boy with autism in the linguistic, cognitive and social dimensions, including both the definition of the area of deficits and the skills possessed and acquired during participation in planned therapeutic activities. A standardized test was used for the research: Psychoeducational Profile (PEP-R) and experimental and clinical methods, i.e. psychological interview, observation and tests to assess the boy’s social cognition competences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies