Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CFD analysis of non-Newtonian and non-isothermal lubrication of hydrodynamic conical bearing

Tytuł:
CFD analysis of non-Newtonian and non-isothermal lubrication of hydrodynamic conical bearing
Autorzy:
Czaban, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243876.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
conical bearing
hydrodynamic lubrication
CFD simulation
non-Newtonian oil
non-isothermal flow
pressure distribution
Źródło:
Journal of KONES; 2014, 21, 4; 49-56
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this work is shown the result of CFD simulation of hydrodynamic conical bearing lubrication with consideration of non-isothermal oil flow in a bearing lubrication gap and also with assumption, that oil has non- Newtonian properties. The determination of hydrodynamic pressure distribution in bearing gap was carried out by using the commercial CFD software ANSYS Academic Research for fluid flow phenomenon (Fluent). Calculations were performed for bearings without misalignment, i.e. where the cone generating line of bearing shaft is parallel to the cone generating line of bearing sleeve. The Ostwald-de Waele model for non-Newtonian fluids was adopted in this simulation. The coefficients of Ostwald-de Waele relationship were determined by application of the least squares approximation method and fitting curves described by this model to the experimental data, obtained for some motor oils, presented in previous work. The calculated hydrodynamic pressure distributions were compared with the data obtained for corresponding bearings, but assuming that the flow in the bearing lubrication gap is isothermal. Some other simplifying assumptions are: a steady-state operating conditions of a bearing, incompressible flow of lubricating oil, no slip on bearing surfaces, pressure on the side surfaces of bearing gap is equal to atmospheric pressure. This paper presents results for bearings with different rotational speeds and of different bearing gap heights.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies