This paper outlines the methods and results of computations completed using the ANSYS Fluent code modelling
the fuel injection and combustion within the K6 engine, a new form of rotary engine in which the fuel is injected in an
arc across the top of the cylinder. The model uses the DPM Model in conjunction with a dynamic mesh and
non-premixed combustion models to treat the injection as liquid diesel evaporating to C12H23. The outcomes of this
model are presented in images displaying the distribution of temperature, and fuel and CO2 concentrations. The limitations
pertaining to the maximum injection angles are also studied. The simulation is found to be effective and the
results suggestive of successful, clean and complete combustion while presenting some matters, which require further
investigation. The article presents temperature within the combustion chamber at various crank angle degrees, ) velocity
of fluid within the combustion chamber, effects of impingement with injector offset on temperature and fuel
concentration, fuel concentration demonstrating impingement, in cylinder temperature curve.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE
W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00