Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Testing methodology of small unmanned platform on the chassis dyno

Tytuł:
Testing methodology of small unmanned platform on the chassis dyno
Autorzy:
Karczewski, M.
Polak, F.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243717.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
transport
road transport
simulation
dyno chassis
examination of unmanned vehicle
Źródło:
Journal of KONES; 2016, 23, 4; 201-207
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article shows construction solution of chassis dyno, designed for small-unmanned platform hybrid drive testing. Brief fore design of chassis dyno were also presented. Most important parts of dyno are module design of dyno. Each of dyno module consists of one free roll and one roll powered by electrical engine for inertia braking. Asynchronous electric engines for dyno stand were selected. Maximum torque, with respect to vehicle wheel torque has to be greater than Mo < 50 Nm, maximum linear speed of vehicle can’t be greater than Vp ≤ 40 km/h, minimal vehicle dimensions: axle base greater than 500 mm, wheel base greater than 770 mm, inverters allow to connect in series enable synchronous operation by computer, during tests, received energy is dispersed in resistors, emergency shut off of each engines. Methodology of measurements, based on UDC test, was presented. Dyno stand was used for hybrid propulsion testing of small-unmanned vehicle. Dyno was used for hybrid drive testing, where measurement of electrical parameters, proportional to load of vehicle drive system, were collected and other parameters such as battery temperature, and electric engines or fuel consumption during tests. Tests were performed during various load and speed of vehicle. The developed methodology of research should allow for a comprehensive study of this type of vehicle in terms of overall efficiency, reliability and energy needs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies